سخن نخست

بسمه تعالی


اینجانب علی امامی به عنوان عضوی کوچک از جامعه نفت و گاز کشور سابقه فعالیت غریب به 15 سال بعنوان کارشناس و مدیر در قسمت های مختلف این صنعت را دارم. فعالیت بنده در طی این دوره و همجواری با مدیران پرسابقه نفتی و صحبت بدون پرده و بدور از ملاحظات سیاسی با این عزیزان، مرا به این سطح آگاهی رسانده که هم نظر با بسیاری از همکارانم شرایط موجود این وزارت خانه را به دلیل برخی از سوء مدیریت ها و چالش های موجود در ارتباط با جامعه بین الملل مطلوب نمی دانم. ایران به واسطه دارابودن منابع عظیم خدادادی در حوزه نفت و گاز و نیاز رو به رشد جامعه بین الملل به این منابع ارزشمند، پتانسیل بسیار بالایی جهت رشد و پیشرفت و دستیابی به یک جایگاه مطلوب در سطح منطقه و جهان دارا می باشد. با این وجود، عدم توجه به این فرصت ارشمند در مقاطع زمانی مختلف، بکارگیری استراتژی های ناکارآمد و تمرکز بر سیاست های مقطعی و زودگذر، مانع توقف توسعه مطلوب این صنعت و تغییر جایگاه وزارت نفت از یک نهاد اقتصادی به یک نهاد سیاسی و ابزار جهت توسعه مقاصد سیاسی گردیده است.

در توسعه این وبلاگ لازم است به چند نکته اشاره نمایم.

- هدف بنده از توسعه این وبلاگ، سیاه نمایی شرایط موجود نیست. خوشبختانه فعالیت ارزشمند و تلاش مخلصانه بسیاری از مدیران توانمند و کارشناسان خبره این حوزه در سطوح و بخش های مختلف در سه دهه گذشته توانسته  است نتایج بسیار ارزشمندی را در راستای توسعه و اعتلای این صنعت به ارمغان آورد.

- هدف بنده از توسعه این وبلاگ، به اشتراک گذاری موضوعات روز، چالش ها، مسائل، مشکلات و برخی از اخبار مهم در حوزه سیاست، اقتصاد و فناوری صنعت نفت و گاز کشوردر حیطه دانش این حقیر و بدور از ملاحظات مدیریتی  و ایجاد محیطی سالم جهت نقد صحیح موضوعات در راستای توسعه بخش نفت و گاز کشور می باشد.

به نظر این حقیر وجود دانش و آگاهی بزرگترین کلید موفقیت در توسعه کشور و جلوگیری از فرصت سوزی و منفعت طلبی فرصت طلبان در داخل و خارج از کشور می باشد. مطمئناً درک صحیح از موضوعات روز و برداشت درست از اهمیت و جایگاه مسائل مختلف کشور می تواند به عنوان نقشه راهی برای مسیر رشد و اعتلای میهن عزیزمان ایران محسوب گردد.

یقیناً سطح دانش و آگاهی بنده به دلیل گستره وسیع فعالیت این صنعت بسیار ناچیز می باشد. به همین علت امیدورام که عزیزان و دوستداران این صنعت، این فضای مجازی در دسترس را به عنوان محیطی برای تبادل نظرات و دانش در حوزه مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فناوری بخش نفت و گاز کشور محسوب نمایند. فلذا پیشنهادات، نظرات و انتقادات شما عزیزان خواهد توانست به توسعه این وبلاگ یاری رساند.


با تشکر و احترام

علی امامی